تکنولوژی های جدید پرینتر سه بعدی

تکنولوژی های جدید پرینتر سه بعدی

                                    پرینتر

با توجه به رشد روزافزون فناوری پرینترهای سه بعدی به تازگی محققان توانسته اند با استفاده از کلید ساخته شده در پرینتر سه بعدی، دستبند فلزی را باز کنند و اما آخرین دستاورد این پرینتر، ساخت تفنگی است که با موفقیت توانست گلوله شلیک کند.
البته در این آزمایش فقط قبضه تفنگ (بخش  پایینی  که همانند چارچوب، دیگر اجزای تفنگ روی آن سوار می شوند) در چاپگر سه بعدی ساخته شده  است؛ اما همچنین این قطعه تنها بخشی است که باید شماره سریال د اشته باشد.
اما دستاورد جدید در چاپ سه بعدی این قطعه با استفاده از پلاستیک سخت و شلیک موفق بیش از ۲۰۰ گلوله  حاکی از آن است که ساخت اسلحه که زمانی برای عموم مردم امکان ناپذیر بود اکنون غیرممکن نیست. که البته شاید خبر ناخوشایندی باشد.

ساخت منقاری جدید برای عقاب آسیب دیده با استفاده از پرینتر سه بعدی

                                                                                                  کارتریج

این عقاب در سال ۲۰۰۵ توسط یک شکارچی مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود. که طی این حادثه آسیب شدیدی به منقارش وارد شد که  دیگر قادر به غذا خوردن نبود.

یک گروه نجات حیوانات، قبل از اینکه این عقاب از گرسنگی بمیرد آن را پیدا کرده بودند و در طول این مدت از طریق یک لوله تغذیه اش می کردند. هر چند بعد ها عقاب می توانست به سختی غذای خودش را از دست نگهدارنده بخورد. اما مشخص شده بود که منقار اش دیگر رشد نمی کند و شکل طبیعی اش را نخواهد داشت.

در این میان یک متخصص حیوانات به سراغ یک گروه از مهندسان مکانیک رفت و با تشکیل یک تیم از افراد مختلف که شامل یک دندانپزشک هم بود یک منقار جدید برای عقاب طراحی کردند.

آنها با استفاده از یک نرم افزار مدل سازی سه بعدی و یک پرینتر سه بعدی منقار عقاب را پرینت و پس از یک عمل جراحی دشوار آن را جایگزین منقار از دست رفته کرده اند.

حالا این عقاب قادر است غذا بخورد و زیبایی ظاهری اش را هم به دست آورده است. اگرچه گروه نگهدارنده می گویند منقار جدید آنقدر خوب نیست که بتوانند عقاب را آزاد کنند تا به زندگی طبیعی اش برگردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *