پرینتر ۳ بعدی تولیدکننده ی غذا

پرینتر ۳ بعدی تولیدکننده ی غذا

اخیرا سازمان هوا و فضای ناسا اقدام به ابداع یک دستگاه پرینتر ۳ بعدی کرده است که از طریق آن بتواند غذا تولید کند وتاکنون هم مبلغی حدود۱۲۵هزار دلار برای تولید نمونه ی اولیه این دستگاه در اختیار یک مهندس مکانیک قرار داده است.
امیداین سازمان بر این است که با کمک چنین اختراعی بتواند غذای فضانوردارن در سفر های طولانی مدت را رفع نماید. اما دیدگاه مهندسی که مسئولیت این پروژه را دارد براین است که با این اختراع بتواند علاوه بر فضانوردان بلکه مشکل کمبود غذا در کشورهای دچار بحران را برطرف کند.

اساس کار اینگونه است که بتوان با استفاده از کارتریج های پودری که تا ۳۰سال عمر می کنند و مناسب ترین گزینه برای سفرهای طولانی مدت فضایی هستند ، بلوک های تشکیل دهنده غذا را تولید کنند و با ترکیب کردن بلوک های مختلف، طعم ها و مزه های مختلف از غذاها را ایجادکنند.سیستم نرم افزاری این پرینتر اوپن سورس و سخت افزاری هم پرینتر سه بعدیRepRap Mendel   می باشد.

اولین تولید این دستگاه یک تکه شکلات بود که توانست توجه ناسا را جلب کند وبراساس پیش بینی ها تولید بعدی این دستگاه پیتزا می باشد. تولید پیتزا با پرینتر بدین صورت است که ابتدا ازخمیر پرینت گرفته می شود و تا پخته شدن آن سس گوجه فرنگی تولید .مسئله جالب توجه این است که در این پیتزا اثری از سوسیس و کالباس نیست و فقط پروتئین های آن به صورت لایه برروی آن قرار میگیرد.

آریاپرینت 09123793751 | تعمیر کارتریج، شارژ کارتریج در محل، تعمیر پرینتر، شارژ کپی، فروش کارتریج، پرینتر، شارژ کارتریج

نمونه ای ازغذای تولید کننده پرینتر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *