جوهری جدید برای پرینترها

جوهری جدید برای پرینترها

یک محقق ایرانی توانست با استفاده از فناوری نانو جوهر چاپگر بر پایه آب را تولید کند که علاوه برعمر ۱۰ ساله ، آسیبی به دستگاه پرینتر وارد نمی کند.
ˈسید وحید نبویˈ مخترع این جوهر چاپگر بیان کرده که این جوهر از مواد گیاهی و معدنی تولید شده است بنابراین استفاده از آن برای سلامت کاربران و محیط زیست بسیار اثربخش است . علاوه براین تنها جوهر سازگار با تمام پرینترها است.
وی افزود: در حال حاضر این دسته از جوهرها ی پرینتر در معدودی از کشورهای پیشرفته جهان تولید می شود. استفاده از فناوری نانو در این جوهر پرینتر موجب شده است که هیچ گونه انسدادی در ˈ هد ˈ پرینتر ایجاد نشود .همچنین به دلیل وجود آب در آن تنها جوهر یست که در صورت عدم استفاده تا یک ماه ، بر روی هد پرینتر خشک نمی شود و به راحتی با آب گرم قابل شست و شو است .
نبوی خاطرنشان کرد: این جوهر برپایه آب ساخته شده است و به دلیل داشتن پس.اچ خنثی برخلاف جوهرهای اسیدی و قلیایی آسیبی به ˈهد ˈ دستگاه پرینتر وارد نمی کند.
به گفته وی این پروژه با مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، تحت نظارت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و تایید پژوهشگاه صنایع رنگ ایران انجام شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *