پرینتری که با تفاله چای و قهوه کار می کند

پرینتری که با تفاله چای و قهوه کار می کند

 کاغذها و جوهرهای  مصرفی  پرینترها که در سراسر جهان واغلب در امور اداری استفاده فراوان و گسترده ای دارند از جمله مواد های مصرفی ناسازگار با محیط زیست و طبیعت به شمار می آیند.تاکنون شیوه ها و تکنیک های گوناگونی جهت  بازیافت و استفاده مجدد ازکاغذ هایی که برای چاپ مورد استفاده قرار می گیرند یافت شده است اما فرآیند پردردسر جوهر همچون گذشته  به راه خود ادامه می دهد . علاوه بر این پر هزینه بودن شارژ، تعویض مشکل کاتریج آنها و جوهری شدن دستان هنگام تعویض از مسائلی است که با آنها مواجه  هستیم .
به همین منظور چاپگری  برای صرفه جویی در مصرف جوهر ابداع  شده است که تنها با استفاده از بازمانده های چای یا قهوه جوهری سازگار با محیط زیست را جایگزین جوهرهای معمولی می کندو علاوه براین نیازی به انرژی الکتریسیته برای چاپ ندارد.نام این چاپگر RITI  می باشد که توسط یک مخترع ژاپنی ایجاد شده است. این مخترع ژاپنی پسماند های چای و قهوه ها ی مصرف شده را به همراه مقداری آب در جوهردان دستگاه که در بالای دستگاه قرار دارد ریخت و با حرکت دادن آن به جلو و عقب موفق شد قهوه و چایی را مانند جوهر روی کاغذ چاپ کند .
این اختراع علاوه بر استفاده از جوهر ارزان قیمت و به صرفه وهمچنین  عدم استفاده از نیروی برق ،ازپسماند چای و قهوه استفاده درست و بهینه می کند.این چاپگر به عنوان یک اختراع برای بازیافت مبتکرانه و صرفه جویی در مصرف انرژی می تواند جایگاه خوبی را در میان دیگر چاپگرها پیدا کند و کاربران اداری را که بیشتر  تمایل به چاپ های سیاه و سفید  دارند با قیمت ارزان خود به راحتی جذب کند اما این چاپگر ها برای کارهای با مقیاس زیاد وچاپ تصاویر رنگی گزینه خوبی نیستند .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *