پرینتر ۳بعدی ایرانی

پرینتر ۳بعدی ایرانی

از دیرباز تا کنون به تحقق پیوستن رویاها از اهداف و آرزوهای بشر بوده و است که جان بخشیدن به طرح ها ونقش های کاغذی از جمله آنها می باشد.البته این رویا با کمک پرینتر های ۳ بعدی تا حدودی به واقعیت پیوسته است و در گام های ابتدایی خود به سر می برد.در این میان یک جوان انیمیشن ساز ۳۳ ساله ایرانی موفق به طراحی نمونه ای از آن شده است .هدف این جوان ابداع پرینتری ۳ بعدی با کارایی بالا و هزینه پایین بود تا بتواند نه تنها شخصیت های انیمیشن های خود را به واقعیت تبدیل کند بلکه سایر طرح های ۳ بعدی را هم وارد دنیای واقعی کند.

از جمله ویژگی های این پرینتر ،دریافت طرح ها از نرم افزار های ۳ بعدی وتبدیل آنها با دقت ۳۴ میکرون به ماکت هایی از جنس پلاستیک ABS با قطر ۳ میلی متر می باشداین پلاستیک ابتدا درمخزن دستگاه ذوب می‌شود و سپس به صورت لایه‌ ای برای ساخت ماکت به کار گرفته می‌شود.

.همچنین این دستگاه برای چاپ طرح های خودنیازی به کامپیوتر ندارد و مستقل از آن قادر به فعالیت می باشد.

این دستگاه برای ساخت و تولید قطعه هایی که ساخت قالب برای آنها دشوار است وازلحاظ اقتصادی به صرفه نیست، سودمند وکاربردی است. علاوه براین پرینتر سه بعدی در زمینه های گوناگون از جمله رباتیک ، مجسمه‌سازی، ساخت نمونه قطعات با اندازه‌ها و شکل‌های مختلف، ساخت ماکت برای طراحی های معماری و ساخت  تجهیزات آزمایشگاهی در شیمی کارایی دارد.

با وجود چنین کارایی هایی مسلم است که با گذر زمان پرینترهای معمولی جای خود را به پرینترهای ۳ بعدی می دهند و کم کم جایگاه خود را در سایر فناوری ها پیدا میکنند.امید براین است که این محصول ایرانی که رقابت خاص و چشم گیری ندارد بتواند به زودی جایگاه و جلوه ی خاصی در بازار جهانی پیدا کند.

شارژ کارتریج, تعمیر پرینتر, کارتریج, پرینتر, شارژ پرینتر, شارژ کارتریج

پرینتر ۳بعدی ایرانی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *