اعمال تغییر در تنظیمات پرینتر

 

اعمال تغییر در تنظیمات پرینتر (Printer Preferences)

تعمیر پرینتر در محل ۰۹۱۲۳۷۹۳۷۵۱ | حل مشکل پرینتر

وقتی که یک پرینتر را نصب می‌کنید، آیکون مربوط به آن در پنجره‌ Devices and Printers قرار می‌گیرد و پس از آن پرینتر شما آماده به‌کار می‌شود و می‌توانید دستور چاپ بدهید. در این صورت، شما از تنظیمات پیشفرض پرینتر استفاده می‌کنید، اما می‌توانید با کلیک راست روی آیکون پرینتر موردنظر و انتخاب گزینه‌های Printing properties و Printing preferences تنظیمات دلخواه‌تان را اعمال کنید….
با نصب درایو مناسب هر پرینتر، تمامی قابلیت‌ها و موارد قابل تنظیم برای آن را در سربرگ‌های مختلف این دو پنجره خواهید یافت که این موارد، با توجه به نوع پرینترتان می‌تواند با یکدیگر بسیار متفاوت باشد.

به عنوان مثال اگر شما از پرینتر رنگی استفاده می‌کنید یا پرینتری که امکان چاپ دو رو را دارد، مواردی را در صفحات Printing properties و Printing preferences خواهید دید که برای یک پرینتر سیاه و سفید معمولی آنها را نخواهید داشت.

این موارد و گزینه‌ها می‌تواند با توجه به نوع پرینتر شما بسیار متنوع باشد، اما یک سری تنظیمات در اغلب آنها مشترک است که در این شماره به آنها خواهیم پرداخت.

به طور کلی سه مجموعه تنظیمات را می‌توان برای هر پرینتر در نظر گرفت که عبارتند از:

١) Printer priferences: تنظیمات این قسمت پیشفرض‌هایی را تعیین می‌کند که هر نرم‌افزار هنگام ارسال دستور چاپ، از آنها بهره می‌گیرد. تنظیماتی مانند اندازه صفحات، جهت صفحات (عمودی یا افقی) و… در این مجموعه قرار می‌گیرد.

برخی نرم‌افزارها مثل MS Office Word به شما این امکان را می‌دهد که موقع ارسال دستور پرینت، این تنظیمات را برای همان دستور تغییر دهید. اما اگر تنظیمات این قسمت را از طریق صفحه Devices and Printers برای هر پرینتر تغییر دهید، به صورت پیشفرض برای تمامی دستورهای چاپ اعمال خواهد شد.

٢) Printer properties: در این قسمت تنظیمات مربوط به خود پرینتر وجود دارد. بیشتر این تنظیمات درباره نحوه‌ ارتباط ویندوز با دستگاه پرینتر و… است. از جمله مواردی که در این قسمت قرار دارد، تنظیمات مربوط به Security و تعیین دسترسی کاربران به پرینتر، به اشتراک گذاشتن پرینتر و… است.

٣) Print server properties: تنظیمات این قسمت در تمامی پرینترهایی که روی سیستم نصب کرده‌اید و آیکون آنها در Devices and Printers وجود دارد، اعمال می‌شود.

Printer Preferences

تعمیر پرینتر در محل ۰۹۱۲۳۷۹۳۷۵۱ | رفع مشکل پرینتر

همان‌‌طور که عنوان شد، تنظیمات پیشفرض جهت نوع چاپ برای یک سند خاص در لحظه پرینت و نیز برای تمامی دستورهایی که به پرینتر ارسال می‌شود را می‌توانید در این قسمت تعیین کنید.

برای تغییر تنظیمات پیشفرض روی آیکون پرینتر مورد نظر در Devices and Printers کلیک راست کرده و Printing preferences را انتخاب کنید.

سربرگ‌ها و گزینه‌های این قسمت با توجه به نوع و مدل پرینتر می‌تواند بسیار متفاوت باشد، اما اغلب سربرگ‌ها و موارد زیر را در این قسمت خواهید دید:

‌‌ـ‌ Advance در این قسمت برخی از تنظیمات پیشرفته پرینتر اعمال می‌شود. به عنوان مثال در این قسمت از طریق گزینه ‌ Copy count می‌توانید تعیین کنید هر دستور پرینت چند بار تکرار شود که حالت پیشفرض برای آن یک نسخه است.

اگر می‌خواهید از امکانات پیشرفته پرینتر نظیر Page order یا امکان چاپ چند صفحه در یک برگه استفاده کنید،‌ باید
Advanced printing features را در حالت Enable قرار دهید. اگر بعد از ارسال پرینت، روی کاغذ علائم ناخواسته مشاهده کردید، این گزینه را Disable کنید!

می‌توانید REt (Resolution Enhancement technology) را در این قسمت غیرفعال کنید. فعال بودن آن باعث می‌شود لبه‌های دندانه‌دار عکس‌هایتان به صورت هموار پرینت گرفته شود.

اگر می‌خواهید متن‌تان در نسخه چاپی، بدون در نظر گرفتن رنگی که برای آن در نظر گرفته‌اید، به صورت معمولی و با رنگ سیاه چاپ شود، گزینه Print All Text as Black را که به صورت پیشفرض غیرفعال است، فعال کنید.

اگر نرم‌افزارتان با Truetype font مشکل دارد، گزینه‌ Send Trutype as Bitmap را فعال کنید. در این حالت قبل از ارسال دستور پرینت، فونت‌های Truetype به Bitmap تبدیل می‌شوند.

می‌توانید از طریق Page order جهت چاپ را از سر به ته و از ته به سر صفحه تغییر دهید! اگر از برخی پرینترهای رنگی استفاده می‌کنید که برای چاپ انتهای صفحات دچار مشکل هستند، شاید این گزینه به کارتان بیاید.

‌‌ـ‌ Paper ‌/‌ Quality: در این قسمت می‌توانید تنظیمات Slot‌های پرینتر، نوع کاغذ و… را انجام دهید.

در قسمت Paper size می‌توانید اندازه کاغذ خروجی را تعیین کنید.

اگر پرینترتان چند سینی (Tray) ورودی کاغذ دارد، می‌توانید در قسمت Paper source تعیین کنید که دستور پرینت‌تان از کدام Tray کاغذ بکشد! گزینه‌ای Automatically select انتخاب را به صورت اتوماتیک و با توجه به اندازه‌ سند شما انجام می‌دهد و گزینه‌ Printer auto select انتخاب Tray مناسب را به عهده‌ پرینتر (براساس تنظیمات آن) می‌گذارد.

تعمیر پرینتر در محل ۰۹۱۲۳۷۹۳۷۵۱ | حل مشکل پرینتر لیزری

بهتر است تنظیم Paper type را روی Unspecified (نامعین و کلی) یا Plain قرار دهید.

انتخاب گزینه‌ Econo Mode در بسیاری مواقع باعث عمر بیشتر کارتریج شما می‌شود. اما استفاده از این گزینه باعث کمرنگ شدن صفحات خروجی پرینتر خواهد شد ؛ انتخاب با خودتان!

‌‌ـ‌ Effects: تنظیمات Resizing و Watermark را می‌توانید از این قسمت انجام دهید. تفاوت انتخاب سایز خروجی در این قسمت با آنچه در سربرگ Paper‌/‌Quality انتخاب می‌شد، در آن است که تنظیمات این قسمت به سایز سند شما وابسته نیست! به عنوان مثال اگر می‌خواهید یک سندی که در سایز A۴آن را تهیه کرده‌اید روی کاغذ A۵چاپ کنید،کافی است دراین قسمت گزینه‌ Print Document on را فعال و از منوی کشویی گزینه‌ A۵را انتخاب کنید. Scale to fit را در حالت انتخاب قرار دهید تا ابعاد سند با ابعاد کاغذ انتخاب شده همخوان شود. می‌توانید این کار را به صورت Manual و از طریق مشخص کردن درصد موردنظرتان نیز تعیین کنید. با تغییر تنظیمات، پیش‌نمایش خروجی را در قسمت سمت راست و بالای همین سربرگ خواهید دید!

اگر می‌خواهید یک عبارت به صورت کمرنگ روی تمامی صفحات خروجی درج شود،‌ می‌توانید از Watermark استفاده کنید.

تعمیر پرینتر در محل ۰۹۱۲۳۷۹۳۷۵۱ | حل مشکل پرینتر لیزری آموزش نصب پرینتر

در قسمت Watermark کلید Edit را انتخاب کنید تا پنجره‌ Watermark Details باز شود. Watermark message را تایپ کرده و از قسمت message angel، محل قرارگیری آن‌ روی صفحه را تعیین کنید. تنظیمات فونت را نیز می‌توانید از قسمت Font Attributes انجام دهید. به این ترتیب، مثلا می‌توانید عبارت «محرمانه» را روی تمامی صفحات خروجی و به صورتی که تداخلی با متن‌تان نداشته باشد، درج کنید.

‌‌ـ‌ Finishing: اگر پرینترتان قابلیت چاپ پشت و رو را دارد، می‌توانید در این قسمت تنظیمات مربوط به آن را انجام دهید. اغلب پرینترها که این قابلیت را به صورت اتوماتیک ندارند، به شما امکان می‌دهند که با انتخاب گزینه ‌(Print on both sides (manually این کار را به صورت دستی انجام دهید. به این صورت که در ابتدا تمامی صفحات فرد پرینت گرفته می‌شود و پس از آن می‌بایست برگه‌ها را دوباره در سینی قرار دهید تا صفحات زوج، پشت صفحات فرد چاپ شود. یک بار مراحل این کار را تست کنید تا روش صحیح آن دست‌تان بیاید.

اگر جزوه یا کتاب فارسی پرینت می‌گیرید، بهتر است گزینه ‌ Booklet layout را روی Right binding قرار دهید.

در قسمت Pages per sheet می‌توانید تعیین کنید که در یک برگه خروجی، چند صفحه از سند شما چاپ شود. به عنوان مثال سایز صفحات سندی که تایپ کرده‌اید، به صورت A۴تعیین شده ولی شما می‌خواهید هردو صفحه عمودی را روی یک برگه  A۴  افقی چاپ کنید. در این صورت کافی است از منوی کشویی ٢pages per sheet را انتخاب کنید.

اگر نحوه‌ قرار گرفتن صفحات روی برگه برایتان مهم است، می‌توانید گزینه‌های Page order را تغییر دهید تا به حالت مطلوب‌تان برسید.

انتخاب گزینه‌ Portrait (عمودی) و Landscape (افقی) در قسمت Orientation نیز جهت برگه خروجی از پرینتر را مشخص می‌کند.

Services: این سربرگ شما را به وب‌سایت کارخانه تولید کننده پرینتر و سرویس‌های آنلاین آن هدایت می‌کند. می‌توانید از گزینه‌های عیب‌یابی، به‌روزرسانی درایور و… که در این قسمت قرار دارد استفاده کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *